Календарні плани


Календарне планування з мови 8 клас.

Фронтальні види контрольних робіт з української мови
Форми контролю
8 клас
І семестр
ІІ семестр
Перевірка мовної теми
2
2
Письмо:
Переказ
Твір

1
1

1
1
Правопис:
Диктант

1

1
Аудіювання
-          
1
Читання мовчки
1
-          


Індивідуальні види контрольних робіт з української мови
Вид мовленнєвої діяльності
8 клас
І семестр
ІІ семестр
Говоріння:
Діалог
Усний переказ
Усний твір

1
1
-

-
-
1
Читання вголос
-
1





Календарне планування з української мови складено згідно  з чинною «Програмою з української мови. 5-12 класи. – К.: Ірпінь: Перун,2005 (зі змінами затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585)        та підручником                                                                                                             Рідна мова: підручник для 8 класу загальноосвіт.навч.закл./ М.І.Пентилюк, І.В.Гайдаєнко,А.І.Ляшкевич, С.А.Омельчук; за заг.ред. М.І.Пентилюк. – К.: Освіта,2008.
Календарно-тематичне планування з української мови 8 клас
70 годин ,2 години на тиждень
№ п/п
Зміст уроку
Дата
Примітка
І семестр
Вступ.

1
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.


Повторення й узагальнення вивченого.

2
Лексикологія. Фразеологія.


3
Основні правила правопису (за вибором вчителя).


4
РМ № 1 Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі і типи мовлення. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне,навчальне,критичне).


Синтаксис. Пунктуація.
Словосполучення й речення.

5
Словосполучення, його будова. Види словосполучень за способом вираження головного слова.


6
РМ № 2 Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю за складним планом.


7
РМ № 3 Письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі за складним планом.


8
Прості і складні речення.


9
Контрольна робота №1. Словосполучення і речення. (Диктант).


Просте двоскладне речення.

10
Речення двоскладні й односкладні.


11
Порядок слів у реченні. Логічний наголос.


12
Підмет, способи його вираження.


13
Простий присудок.


14
РМ № 4 Усний твір-опис пам’ятки історії та культури за картиною у публіцистичному стилі.


15
Складений дієслівний присудок.


16
Складений іменний присудок.


17
Тире між підметом і присудком.


18
Контрольна робота № 2. Просте двоскладне речення.  (тести). Вивчальне читання мовчки.


19
РМ № 5 Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі.


20
РМ № 6 Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі.


21
Означення узгоджене і неузгоджене.


22
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс. Прикладки, що беруться в лапки.


23
Додаток як другорядний член речення.


24
РМ № 7 Контрольний письмовий твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.


25
РМ № 8 Контрольний письмовий твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.


26
Види обставин. Порівняльний зворот.


27
Контрольна робота № 3. Другорядні члени речення. (тести). Контрольне читання мовчки.


Односкладні й неповні речення.

28
Означено-особові речення.


29
Неозначено-особові речення.


30
Узагальнено-особові речення.


31
РМ№9 Ділові папери. Протокол. Витяг з протоколу. Тематичні виписки. Конспект.


32
Безособові речення.


33
Називні речення.


ІІ семестр
34
Односкладні речення як частини складного речення. Синтаксичний розбір односкладних речень.


35
РМ № 10 Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.


36
РМ № 11 Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.


37
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.


38
Контрольна робота № 4. Односкладні й неповні речення.


Речення з однорідними членами.

39
Однорідні члени речення із сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком.


40
Речення з кількома рядами однорідних членів.


41
Однорідні й неоднорідні означення.


42
Кома між однорідними членами речення.


43
РМ № 12 Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в художньому  стилі.


44
Узагальню вальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальню вальних словах


45
Контрольна робота № 5. Речення з однорідними членами. (тести). Контрольне аудіювання тексту публіцистичного стилю.


Речення із звертаннями, вставними словами.

46
Звертання непоширенні й поширені.


47
Розділові знаки в реченнях із звертаннями.


48
Вставні слова і словосполучення, їх види за значенням.


49
Розділові знаки в реченнях із вставними словами.


50
Вставні речення, розділові знаки при них.


51
Контрольна робота № 6. Речення із звертаннями і вставними словами. (тести). Аудіювання тексту.


Речення з відокремленими членами.

52
Поняття про відокремлення.


53
РМ № 13 Письмовий стислий контрольний переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.


54
РМ № 14 Аналіз контрольного письмового переказу. Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації або самостійно визначеної теми.


55
Відокремлені й невідокремлені означення, способи їх вираження.


56
Розділові знаки в реченнях з відокремленими означеннями.


57
Відокремленні прикладки.


58
Відокремленні додатки. Розділові знаки в реченнях з відокремленими додатками.


59
Відокремлені обставини, способи їх вираження.


60
РМ № 15 Інтерв’ю в публіцистичному  стилі.


61
Розділові знаки в реченнях з відокремленими обставинами.


62
Відокремлю вальні уточню вальні члени речення.


63
Розділові знаки в реченнях з уточню вальними членами.


64
Контрольна робота № 7. Відокремлені члени речення. (Д.)


Повторення в кінці року.

65
Просте неускладнене речення.


66
Розділові знаки в простому неускладненому реченні.


67
РМ № 16 Усне повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу, в науковому стилі.


68
Розділові знаки у простому ускладненому реченні.


69
Контрольна робота № 8 Неускладнене речення. (Диктант).


70
Аналіз контрольної роботи. Підбиття підсумків за рік.






Календарне планування з української літератури 8 клас.

Види контрольних робіт  з української літератури
Форми контролю
8 клас
І семестр
ІІ семестр
Контрольні роботи у формі:
Контрольного класного твору
Виконання інших завдань (тестів,відповідей на запитання тощо)
3

1

2
3

1

2
Уроки розвитку мовлення:
Усний
Письмовий


1
1


1
1
Уроки позакласного читання
2
2
Перевірка зошитів
4
5


Для вивчення напам’ять

“Засвіт встали козаченьки”.

Т.Г.Шевченко “Мені однаково, чи буду...”;
                         “Думи мої, думи мої...” (фрагмент).

Леся Українка “Хотіла б я піснею стати...”;
                           уривок з “Давньої казки” (на вибір).

В.Сосюра “Любіть Україну!”.

І.Малкович “З янголом на плечі”.





Календарне планування з української літератури складено  згідно з чинною програмою:
 Українська література. 5-12 класи. Програма  для загальноосвітніх навчальних закладів.  К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585)                                                       та підручником
Українська література:підручник для 8 кл. загальноосвіт.навч.закл./за заг.ред. О.І. Міщенко. – К.: Генеза, 2008
Календарно-тематичне планування з української літератури 8 клас
70 годин, 2 години на тиждень
№ п/п
Зміст уроку
Дата
Примітка
І семестр
Вступ.
1
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо).


Усна народна творчість.
2
Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна».


3
«Та, ой, як крикнув же козак Сірко».



4
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк».


5
«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить».



6
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.


7
РМ № 1 Висловлення власних суджень про те, за що народ  увіковічнив імена своїх героїв.


8
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки».


9
«Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…».



Українські народні думи.
10
Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум.


11
Морально-етична проблематика думи «Маруся Богуславка».


12
Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.


13
Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння («Буря на Чорному морі»).


14
РМ № 2 Письмовий твір «Легендарний образ жінки-полонянки в думі «Маруся Богуславка».


15
Думи. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.


16
Позакласне читання № 1. Народна дума «Самійло Кішка».


17
Контрольна робота №1. Усна народна творчість. Українські народні думи.


З давньої української літератури.
18
«Слово про похід Ігорів» - давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа «Слова…». Переклади і переспіви. Питання авторства.


19
Особливості композиції та стилістичних засобів.



20
Образ руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.


21
Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви.


22
Роль пейзажу у розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.


23
Контрольний твір «Слово про похід Ігорів» — зразок патріотичної літератури слов’ян».


Світ української поезії.
24
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання.


25
«Думи мої, думи мої…». Усвідомлення власної місії поета.


26
«Ой три шляхи широкії». Усвідомлення власної місії поета.


27
«Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми про власну долю, долю України.


28
«Минають дні, минають ночі». Роздуми про скороминущість життя людини на землі, про її долю.


29
Позакласне читання № 2. Т.Шевченко «Кобзар».


30
Контрольна робота № 2 Давня українська література.  Світ української поезії.


31
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. «Ви щасливі, пречистії зорі».


32
Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви.


ІІ семестр
33
Тема гармонійного єднання людини з природою. «Давня весна».


34
Тема гармонійного єднання людини з природою. «Хотіла б я піснею стати…».


35
«Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини.


36
Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (поема «Давня казка»).


37
Володимир Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви поета. Образ України, ідея нерозривної єдності поета з рідною землею, алегоричність образів («Сад»).


38
Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!».


39
«Васильки» - взірець інтимної лірики.


40
Володимир Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші «Тиха елегія».


41
Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху («Запросини»).


42
Іван Малкович. «Свічечка букви Ї». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство від зла.


43
«Музика, що пішла». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство від зла.


44
«З янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу добра.


45
РМ №3. Словесне відтворення світу, відображеного в образах поезій. Висловлення власних роздумів, навіяних прочитаними віршами.


46
Контрольна робота № 3. Світ української поезії.


Національна драма.
47
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв».


48
Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театру корифеїв».


49
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.


50
Характеристика образів твору. Проблема влади грошей - наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.


51
Засоби сатиричного змалювання.



52
РМ № 4. Комедія Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «вічна» тема влади грошей над людиною.


З української прози.
53
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Пригодницький романтичний сюжет повісті.


54
Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги - протест проти будь-якого насильства над людиною.


55
Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі.


56
Час і вічність у повісті, символічні образи.


57
Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.


58
Контрольний твір. Відображення волелюбності трудового народу в оповіданні М.Коцюбинського «Дорогою ціною».


59
Позакласне читання № 3




60
Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало
Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка.


61
Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії (“Білий кінь Шептало”).


62
Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії (“Білий кінь Шептало”).


63
Контрольна робота № 4. Національна драма.  Українська проза.


Український гумор і сатира.
64
Володимир Самійленко. Коротко про митця. Гумор і сатира поета як поштовх до роздумів про справжній патріотизм, чесність, самовідданість, порядність та лицемірство. «Патріоти».


65
Засоби творення гумору та сатири. Сатирична іронія вірша «На печі».


66
Література рідного краю.



67
Література рідного краю.



68
Позакласне читання № 4



69
Контрольна робота №5. Українська проза. Український гумор і сатира.


70
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.






Календарно-тематичне  планування з образотворчого мистецтва
 5 клас
35 годин,1 година на тиждень

п/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Початок зоряного шляху
1.
Запрошуємо в космічну подорож. Графіка. Види графіки за способом виконання та призначенням. Мистецтво плаката. Створення плакату-запрошення в космічну подорож. (Фломастери, маркери, кольоровий папір)


2.
Силуети зоряної флотилії. Техніка силует. Симетричні і асиметричні зображення предметів. Створення композиції «Силуети зоряної флотилії» або «Зорельоти на старті» . (Гуаш, туш або аплікація)


3.
Піктограми для космічної експедиції. Піктографія, піктограми. Особливості стилізації зображуваних об’єктів. Створення піктограми для космічної експедиції. (Кольорові олівці, фломастери)


4.
Портрет посланців землі. Портрет – найпопулярніший жанр образотворчого мистецтва. Види портретів за характером зображення. Створення групового портрету екіпажу космічного корабля перед стартом. (Кольорові олівці)


5.
Інтер’єр зорельота. Фронтальне положення інтер’єру. Ракурс. Точка сходження. Створення ескізу інтер’єру . (Кольорові олівці)


6.
Зоряне небо в ілюмінаторі. Рівновага в графічній композиції. Зображення зоряного неба в ілюмінаторі космічного корабля. (Гуашевий малюнок або гратографія)


7.
Я – член екіпажу. Автопортрет. Створення автопортрету. (Комбінована техніка фарби, гелеві ручки або кольорові олівці)


8.
«Серце» космічного корабля. Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха. Створення графічної композиції «Бортовий комп’ютер - «серце» космічного корабля. (Кольорові олівці)


Кольорові простори Всесвіту
9.
Колорит планети Марс. Живопис – вид образотворчого мистецтва. Основні різновиди живопису. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису. Хроматичні, теплі кольори. Пейзаж – найпопулярніший жанр живопису. Створення марсіанського пейзажу в теплому колориті. (Гуаш)


10
Контрасти Сатурна. Контраст. Колірний відтінок. Хроматичні та холодні кольори. Створення фантастичної композиції в холодному контрастному колориті «Крижані контрасти Енцаладу» або «Кристали льодяної планети». (Гуаш)


11
Космічна композиція в сірих кольорах. Ахроматичні кольори. Тон та контраст тону. Особливості техніки гризайль. Створення композиції «Світ поза кольором» або «Стрибок крізь чорну дірку». (Гризайль)


12
Динаміка Всесвіту. Абстрактні твори мистецтва. Динамічна композиція. Контрастний колорит. Створення абстрактної композиції в контрастному колориті «Динаміка Всесвіту» або «Контрасти космосу», «Зародження галактики». (Акварель по-мокрому)


13
Краєвиди фантастичного міста. Фантастичний пейзаж. Лінійна і повітряна перспектива. Роль тла в міському пейзажі. Створити композицію «Фантастичне місто» або «Зоряний причал». (Фарби, гельові ручки)


14
Зустріч із зоряним мудрецем. Статична композиція. Техніка лесування. Створення живописної композиції «Зустріч із зоряним мудрецем». (Акварель)


15
Космічний натюрморт. Натюрморт – жанр живопису. Нюансний колорит. Малювання космічного натюрморту у нюансному колориті. (Гуаш)


16
Підсумковий урок.


Армія зоряних світів
17
Космонавт-першопроходець. Що таке скульптура. Види скульптури. Створення (динамічної або статичної) скульптури космонавта. (Пластилін)


18
Скульптури космічних тварин. Художній образ в скульптурі. Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура.  Створення скульптури фантастичної тварини. Пластичні матеріали (пластилін, солоне тісто, паперово-клейова маса…)


19
Декоративна краса космічних птахів. Види рельєфів. Етапи роботи над рельєфною композицією. Створення рельєфу «Танок космічних птахів». Пластичні матеріали (пластилін, солоне тісто, паперово-клейова маса…)


20
Рельєфи дивовижних рослин. Контррельєф. Етапи роботи над контррельєфною композицією. Створення контррельєфу «Фантастична рослина», «Чарівна квітка», «Ритми космічних трав». (Пластилін)


Підготовка до свята
21
Декор інтер’єра зорельотів. Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією. Створення ескізу стрічкового зооморфного орнаменту для оформлення інтер’єру зорельоту. (Витинанка або аплікація)


22
Святковий одяг екіпажу. Особливості національного одягу слов’янських народів. Сітчастий орнамент. Робота модельєрів. Створення ескізу святкового одягу для членів космічної експедиції. (Кольорові олівці або комбінована техніка)


23
Візитні картки землян. Антропоморфний орнамент. Створення ескізу візитної карточки для членів космічної експедиції із застосуванням антропоморфного орнаменту. (Аплікація та графічні техніки)


24
Мистецькі подарунки космічним друзям. Види декоративно-ужиткового мистецтва. Створення ескізу подарунка (килим, вишивка) або самого подарунка (глечик, тарілка) космічним друзям за мотивами петриківського розпису. (Фарби, пластичні матеріали)


25
Декоративне панно «Планета Земля». Декоративний живопис. Панно. Створення ескізу декоративного панно «Планета Земля», яким можна було б прикрасити експозицію виставкової зали на міжгалактичній виставці «Досягнення цивілізацій» (Гуаш)


Міжгалактичний мистецький фестиваль
26
Архітектура космічного міста. Архітектура як вид мистецтва. Особливості техніки паперової пластики. Створення фантастичного будиночка. (Паперова пластика)


27
Споруди мегаполісу. Композиція в архітектурі. Створення зображення мосту оригінальної конструкції. (Паперова пластика)


28
Ілюстрації до зоряного літопису. Ілюстрація. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією. Створення ілюстрації до зоряного літопису із зображенням козаків. (Гуаш, акварель або витинанка)


29
Симфонія кольорів Всесвіту. Головні виражальні засоби абстрактного живопису. Створення абстрактної живописної композиції до музичного твору. (Гуаш, акварель)


30
День цирку на фестивалі. Циркове мистецтво. Професії, костюми циркових акторів. Роль художника в оформленні циркової вистави. Створення композиції «Улюблений цирковий номер». (Техніка та матеріали на вибір учнів.)


31
Фінальна святкова вистава. Види театрів. Особливості оздоблення сцени театрів. Роль художника в театрі. Створення ескізу театральної сцени з декораціями до фінальної вистави на космічну тематику. (Акварель)


32
Кіно про космічну подорож. Види кіномистецтва. Робота художників у кіно. Створення ескізів кадрів до улюбленого кінофільму про космічну подорож. (Графітний олівець.)


33
Повернення на Землю. Особливості побудови багатофігурної композиції. Побутовий жанр. Створення багатофігурної святкової композиції. (Техніка та матеріали на вибір учнів).


34
Підсумковий урок.


35
Подорож до музею.




 Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва 6 клас
35 годин,1 година на тиждень
№ п/п
Тема уроку
Дата
Примітка

Анімалістичний жанр

1
Зародження анімалістичного жанру. Анімалістичний жанр. Прадавні зображення тварин. Послідовність зображення тварин.
Групова робота. Уявіть себе прадавніми художниками та намалюйте тварин ( вугіль, сангіна, крейда)


2
Форма і пластика тварин.  Зображення тварин у скульптурі. Рельєф «Звіриний стиль». Реалістичне та фантастичне зображення тварин.
Колективна робота. Створіть рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку тощо        ( пластилін).


3
Образи тварин у мистецтві. Стилізація. Реалістичні та стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному мистецтві.
Намалюй ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є тварина. Зобрази її стилізовано або в русі ( гуаш)


Пейзаж

4
Широкі простори. Пейзаж та його різновиди. Повітряна перспектива. Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в пейзажі.
Намалюй літній пейзаж . Орієнтовні теми:  «Зелені простори», «Квітуче поле», «Літній ранок у лісі» (кольорові олівці, фломастери)


5
Гірський краєвид. Композиція і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення пейзажу.
Намалюй гірський пейзаж «Засніжені гори» або «Золота осінь у Карпатах» ( пастель).


6
Морська далечінь. Марина. Сюжети картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс кольору.
Намалюй морський пейзаж у нюансному (тьмяному, спокійному) або контрастному (яскравому, напруженому) колориті (акварель).


7
Міста і села в пейзажі. Міський і сільський пейзажі. Архітектурний та індустріальний пейзажі. Ведута, стафаж. Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній перспективі.
Намалюй міський  або сільський пейзаж ( гуаш).


8
Фантастичний пейзаж. Особливості реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині.
Групова робота. Створіть композицію «Фантастичне місто» ( матеріал на вибір).


Портрет

9
Різновиди портретів: парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ. Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя.
Намалюй портрет – художній образ улюбленого літературного героя (графічні матеріали на вибір)


10
Портрет у профіль. Профільні портрети у живопис і скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у профіль.
Виліпи портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї (пластилін).


11
Подвійний портрет. Персонажі подвійних портретів, особливості композиції картин.
Намалюй подвійний портрет дітей – родичів, друзів (гуаш).


12
Груповий портрет. Групові портрети у живописі й скульптурі, їх особливості, різноманіття композиції.
Групова робота. Створіть скульптурний груповий  портрет (кругла скульптура або рельєф) спортивної команди, музичного або театрального ансамблю (пластилін).


13
У колі сімї. Старовинний й сучасні сімейні портрети. Роль композиції, колориту у вираженні авторського задуму.
Намалюй  сімейний портрет : парадний або камерний (гуаш чи акварель).


14
Автопортрет. Різноманіття сюжетів і форматів картин. Послідовність виконання автопортрета.
Намалюй автопортрет (графічні матеріали на вибір)


15
Дружній шарж. Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними.
Намалюй дружній шарж на друга чи подругу          ( олівці, фломастери).


16
Підсумковий урок.



Побутовий жанр

17
Сюжети картин побутового жанру. Побутовий жанр. Інтерєр, масштабність. Послідовність побудови фронтального інтерєру в перспективі.
Намалюй інтерєр казкового палацу у фронтальному розташуванні ( кольорові олівці).


18
Домашній інтер’єр. Послідовність побудови кутового інтерєру в перспективі.
Намалюй кутовий інтер’єр своєї кімнати або кухні.
(акварель).


19
Танці та спорт. Художні твори на спортивні й танцювальні сюжети у станковому й монументальному живопису та скульптурі.
Створи круглу скульптуру чи рельєф танцівниці або спортсмена в русі (пластилін)


20
На відпочинку. Складні багатофігурні композиції картин побутового жанру. Способи передачі простору в картинах. Статична й динамічна композиції.
Намалюй композицію побутового жанру Тематика на вибір: «Свято», «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень» (гуаш).


Натюрморт

21
Чарівний світ речей. Натюрморт та його різновиди. Драперії   в композиції натюрморту. Локальний колір. Реалістичний і декоративний натюрморт.
Створи  власну декоративну композицію
( кольоровий, тонований, фактурний папір).


22
Старовинний натюрморт. Голландський натюрморт. Послідовність побудови натюрморту в перспективі.
Намалюй натюрморт за мотивами голландських майстрів (гуаш).


23
Сервірований стіл. Вимоги до композиції натюрморту. Тональна рівновага. Послідовність побудови натюрморту в перспективі. Світлотінь.
Намалюй натюрморт  із посудом (графітний олівець).


24
Атрибути мистецтва. Натюрморти із предметами певного призначення. Атрибут. Передача фактури матеріалів.
Намалюй урочистий натюрморт із атрибутами мистецтва (акварель).


25
Квітковий натюрморт. Типові композиції квіткових натюрмортів. Зображення квітів.
Намалюй ліричний квітковий натюрморт
( акварель).


Історичний жанр та його різновиди

26
Історичний жанр. Сюжети художніх творів історичного жанру у графіці, живопису, скульптурі. Гризайль, тон.
 Створити композицію на історичні теми в техніці гризайль на основі коричневого кольору (сепія).


27
Міфологічний жанр. Сюжети художніх творів міфологічного жанру ( зокрема античних міфів) у графіці, живопису, скульптурі.
Намалюй ілюстрацію на міфологічний античний сюжет, який зацікавив тебе найбільше (художні матеріали на вибір).


28
Міфи рідного краю. Особливості слов’янських міфів. Образи божеств давніх славян у графіці, живопису, скульптурі, декоративно-прикладному мистецтві.
Створи скульптурний образ міфологічного персонажа українських  легенд, міфів (солоне тісто, глина або пластилін на вибір )


29
Релігійний жанр. Твори релігійного жанру в живопису, сакральній архітектурі. Мозаїка.
Колективна робота – мозаїчна композиція на  теми: «Створення савіту», «Райський сад», «Ковчег  Ноя», «Вавілонська вежа»(аплікація  з паперу)


30
Фреска і вітраж у культових спорудах. Сюжети композицій. Колорит.
Створи ескіз вітража на релігійний сюжет або вікна-рози для храму (олівець, акварель, чорний фломастер)


31
Батальний жанр: різноманіття сюжетів у різних видах мистецтва.
Намалюй композицію в батальному жанрі на сюжет історичної події, яку вивчали на уроках історії (пастель або інші графічні матеріали). Дай назву своїй картині.


32
Битва на морі. Особливості зображення морських баталій.
Намалюй композицію  «Битва на морі»(акварель).


33
Жанри об’єднуються.  Художні твори, в яких, крім основного, присутні ознаки різних жанрів.
Обери провідний жанр композиції та виконай роботу, в якій також присутні ознаки інших жанрів (художні матеріали та техніка на вибір).


34
Моя країна – Україна.  Створення художнього образу нашої Батьківщини в декоративному мистецтві. Образи-символи. Панно.
Колективна робота. Створіть декоративнее панно «Моя країна –Україна» в певному жанрі образотворчого мистецтва (гуаш, колаж). Використайте образи-символи нашої країни


35
Підсумковий урок.



Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва 7 клас
35 годин, 1година на тиждень
п/п
Тема уроку

Дата
Примітка

Образотворче мистецтво в нашому житті.
Архітектура
1.
Архітектура та її види.
Класифікація архітектурних об′єктів за призначенням (житлова, промислова, культових споруд, суспільно-громадська); основними засобами виразності архітектури (пластика об’ємів, масштабність, ритм, пропорційність, фактура і колір поверхні),
Творче завдання: створити ескіз архітектурного образу епохи.
Лінійна графіка, графітовий олівець


2.
Будинок та інтер'єр.
Види зображення інтер’єру: кутовий і фронтальний. Ознайомлення з  поняттями «точка зору», «композиційний центр», «поле зору», «зоровий центр».
Творче завдання: побудувати інтер’єр житлової кімнати.
Графіка. Кольорові олівці.


3.
Інтер'єр у житті людини.
Інтер’єр як жанр живопису. Колір в інтер’єрі
Творче завдання: створити проект сучасного громадського інтер’єру.
Аплікація. Кольоровий папір, клей.



4
Екстер’єр – обличчя будинку.
Поєднання коструктивних та декоративних елементів споруд.
Зображення сучасного будинку у кутовій перспективі.
Творче завдання: зобразити сучасний будинок у кутовій перспективі.
Комбінована техніка: акварель з графічним доопрацюванням.


5
Вулиці, що творять образ міста.
Різновиди міських пейзажів. Закономірності лінійної та повітряної перспективи.
Творче завдання: виконати міський пейзаж з однією точкою сходу на тему «Міська вулиця» з передачею лінійної та повітряної перспективи за уявою.
Декоративно-графічна композиція.


6
Архітектурні пам’ятки України.
Творче завдання: створити живописну композицію на одну із тем «Старовинна фортеця», «Замкова гора», «Храми рідного краю».
Живопис гуашшю


7
Особливості ландшафтної архітектури.
Малі архітектурні форми. Особливості організації сучасного парку.
Творче завдання: створити рельєфну композицію «Мій парк» (групова робота).
Колаж з 3-Д ефектом, поєднання паперової пластики та фонового малюнка.
Кольоровий папір, клей, пластилін, за потреби графічні матеріали, фарби.


8
Світові шедеври архітектури.
Підсумковий урок.
Творче завдання: лінійна замальовка найвражаючої архітектурної споруди.
Лінійний малюнок по тонованій основі. Способи швидких замальовок у процесі сприймання.



Декоративно-прикладне мистецтво
9
Види декоративно-прикладного мистецтва..
Особливості декоративно-прикладного та народного мистецтва.
Колективний проект: створити календар «Від свята до свята» сторінки якого міститимуть композиції з тем народних календарно-обрядових свят та зразки виробів декоративно-прикладного мистецтва.
Техніка і матеріали на вибір учнів. Колаж з графічним доопрацюванням.
Графічні матеріали, гуашеві фарби.


10
Барвисте диво українського народного розпису.
Традиції та мотиви українського розпису. «Мальовки». Особливості побудови композиції, гармонія кольорів.
Творче завдання: створити ескіз власного настінного декоративного розпису в петриківському стилі.
Петриківський розпис, гуаш


11
Вишивка — невмирущий оберіг..
Вишивка — найпоширеніший вид народного декоративно-прикладного мистецтва. Символіко-магічне значення орнаментальних зображень вишивок. Різновиди орнаментів вишивок (геометричні рослинні зооморфні, антропоморфні). Найпопулярніші мотиви вишивок.
Творче завдання: виконати ескіз традиційного одягу з вишитими оберегами.


12
Чарівне мереживо витинанки.
Види витинанок (одноколіна, багатоколірна). Оберегові символи витинального мистецтва (геометричні, рослинні, тваринні,зображення людини (Берегиня), архітектурних об’єктів.
Будова Всесвіту у композиції «Дерева роду». Ознайомлення з технологією багатоколірної витинанки.
Творче завдання: виконати у техніці витинанки «Дерево роду» («Вазон»).
Витинання.
Кольоровий папір, клей.


13
Лялька-мотанка — берегиня роду.
Різновиди ляльок-мотанок. Технологія виготовлення вузлової ляльки.
Творче завдання: виготовлення ляльки-мотанки.
Шматки тканин (бавовна, льон, вовна, конопляне прядиво,) кольорові нитки


14
Народна іграшка — пам’ять нації.
Види народних іграшок.
Творче завдання: виготовлення народної іграшки. Ліплення з пластиліну з подальшим розписуванням гуашшю.


15
Вертеп: мистецтво народжене вірою.
Різдвяний вертеп в різних країнах світу.
Творче завдання: виготовлення персонажів різдвяного вертепу (Марія з немовлям, Йосип, янголи, пастухи, Ірод-цар, три царі, чорт, коза, теля, вівці…), оформлення різдвяної чарівної скриньки (групова робота).
Техніка ліплення або пап’є-маше. Матеріали для виконання ляльок (тканина, папір, клей, нитки).


16
Декоративно-прикладне мистецтво в нашому житті.
Підсумковий урок.


Дизайн і його види
17
Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні.
Основні види дизайнерської діяльності: промисловий дизайн, дизайн середовища, графічний дизайн, арт-дизайн.
 «Фірмовий» («корпоративний») стиль. Основні складові фірмового стилю: емблема (торговельний знак), шрифтовий напис (логотип), набір кольорів, рекламний девіз (гасло, слоган), фірмовий персонаж, бренд-бук, фірмовий одяг (дрес-код).
Творче завдання: створити емблему навчальних кабінетів школи (мистецтва, фізики, математики, праці тощо).
Графіка, графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери).


18
Промисловий дизайн як обличчя епохи.
Предмети та варіанти промислового дизайну.
Творче завдання: сконструювати та естетично оформити підставку для олівців і ручок.


19
Арт-дизайн — високе мистецтво сучасності.
Домінування художньої та емоційно-образної складові об'єкта арт-дизайну. Творче завдання: створення ескізу речей побуту у вигляді об’єктів арт-дизайну (підставки для олівців і ручок, світильника, підставки для мобільного телефону тощо).


20
Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.
Біоніка − наука про застосування в техніці, архітектурі, дизайні принципів організації живої природи.
Творче завдання: виконати проектний ескіз транспортного засобу або побутової техніки.


21
Малюнок, літера, шрифт у графічному дизайні
Дизайн-гафіка, прикладна графіка. Умовність графічного зображення і кольору, використання закономірностей зорового сприйняття, змістовних акцентів, символіки, візуальної комунікації.
Способи організації шрифтової композиції. Основні правила оформлення графічної роботи : взаємопов'язаність смислових елементів, повторення, контраст.
Творче завдання: виконання ескізу плакату вітальної листівки до 8 Березня.


22
Рекламний дизайн.
Основні ознаки та призначення рекламного плакату. Особливості композиції плакату.
Творче завдання: створити ескіз рекламного плакату художніх матеріалів або концертної афіші.


23
Графіті — мистецтво вулиць.
Особливості «гангстерського стилю, нью-йоркського, «хіп-хопу» «камуфляжний», «перелому», «дикий стиль»…
Творче завдання: створити ескіз напису вашого імені у стилі мистецтва графіті, за допомогою літер передаючи власний характер, уподобання, суть власного «Я».
Фломастери, маркери, фарби


24
Сучасний дизайн та імідж людини.
Творче завдання: створення ескізів сучасного жіночого чи чоловічого костюму із використанням народних мотивів, створення ескізу аксесуарів з народними мотивами (шкільний рюкзак, жіноча сумка).
Техніка на вибір учнів


25
Монограма — літери, що говорять про тебе
Особливості та правила створення монограм: простоті та лаконічність, гармонійність та довершеність. Шрифти для виконання монограм. Відкриті і закриті композиції монограм.
Творче завдання: створення власної монограми.


26
Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі?
Основні стилі сучасного світу: класичний, романтичний, спортивний та фольклорний та їх особливі різновиди. Стиль одягу.
Творче завдання: виконати дизайн-проект «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді».


27
Зачіска — краса і стиль, що створює дизайнер..
Зачіски на щодень і святкові. Різноманіття стилів зачісок.
Творче завдання: виконання начерків художнього моделювання зачіски для створення індивідуального стилю людини.
Графічні матеріали


28
Створюємо власний імідж.
Функції одягу. Вплив масштабу декору на сприймання людини в одязі.
Творче завдання: з допомогою виражальних засобів, притаманних для мистецтва дизайну, відобразити своє бачення образу сучасного підлітка.
 Графічні замальовки


29
Ландшафтний дизайн як засіб організації середовища.
Відображення міфопоетичних і філософських концепцій у садово-парковому мистецтві.
Ліплення паркової скульптури, фонтанів; створення зразків альтанок, мостиків у техніці, зелених насаджень у техніці «паперової пластики».
Творче завдання: створення макету парку «сад моєї мрії».
Макетування (ліплення, паперова пластика). Матеріали: пластилін, кольоровий та білий папір, клей


30-31
Дизайн інтер’єру.
Особливості дизайну інтер’єру. Фітодизайн, біодизайн, аквадизайн, етнодизайн у сучасному інтер’єрі.
Писанка як атрибут народних обрядів.
Творче завдання: розпис писанок.
Оздоблення приміщення до великодніх свят композиція ми з писанок за схемами «Дзвоник», «Хрест», «Гердан».
Творче завдання: виготовлення Великодніх композицій для оздоблення інтер’єру.
Матеріали для писанкарства, нитки, дріт для композицій


32
Країна фестивалів.
Особливості організації музичних, театральних, арт-фестивалів, кінофестивалів, етнофестивалі.
Призова та сувенірна продукція.
Творче завдання: розробити макет головної нагороди фестивалю кубку (ліплення), пам’ятної статуетки.
Ліплення (пластилін)


33
Футуристичний дизайн – погляд в майбутнє.
 Найсучасніші винаходи футуристичного дизайну в архітектурі, інтер’єрі та техніці та електроніці.
Творче завдання: розробити ескіз проекту «Вулиця майбутнього», «Транспорт ХХХ століття».
Різні художні матеріали


34
Перевір свої досягнення.
Узагальнюючий урок.
Творче завдання: виконання колективної робити на формат А-1 «Образотворче мистецтво і ми».
Різні художні матеріали


35
Екскурсія до музею школи (Світлиця).





Немає коментарів:

Дописати коментар