Календарне планування з мови 8 клас.
Фронтальні види
контрольних робіт з української мови
Форми контролю
|
8 клас
|
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
|
Перевірка
мовної теми
|
2
|
2
|
Письмо:
Переказ
Твір
|
1
1
|
1
1
|
Правопис:
Диктант
|
1
|
1
|
Аудіювання
|
-
|
1
|
Читання
мовчки
|
1
|
-
|
Індивідуальні
види контрольних робіт з української мови
Вид мовленнєвої діяльності
|
8 клас
|
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
|
Говоріння:
Діалог
Усний
переказ
Усний
твір
|
1
1
-
|
-
-
1
|
Читання
вголос
|
-
|
1
|
Календарне планування з української мови складено
згідно з чинною «Програмою з української мови. 5-12 класи. – К.: Ірпінь: Перун,2005 (зі
змінами затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585) та підручником
Рідна мова: підручник для 8 класу
загальноосвіт.навч.закл./ М.І.Пентилюк, І.В.Гайдаєнко,А.І.Ляшкевич,
С.А.Омельчук; за заг.ред. М.І.Пентилюк. – К.: Освіта,2008.
Календарно-тематичне планування з української мови 8 клас
70 годин ,2 години на тиждень
№ п/п
|
Зміст уроку
|
Дата
|
Примітка
|
І семестр
|
|||
Вступ.
|
|
||
1
|
Мова – найважливіший засіб
спілкування, пізнання і впливу.
|
|
|
Повторення й узагальнення вивченого.
|
|
||
2
|
Лексикологія. Фразеологія.
|
|
|
3
|
Основні правила правопису (за
вибором вчителя).
|
|
|
4
|
РМ № 1 Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі і типи мовлення.
Різновиди аудіювання (ознайомлювальне,навчальне,критичне).
|
|
|
Синтаксис. Пунктуація.
Словосполучення й речення.
|
|
||
5
|
Словосполучення, його будова.
Види словосполучень за способом вираження головного слова.
|
|
|
6
|
РМ № 2 Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю за складним планом.
|
|
|
7
|
РМ № 3 Письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису
місцевості в художньому стилі за складним планом.
|
|
|
8
|
Прості і складні речення.
|
|
|
9
|
Контрольна робота
№1. Словосполучення і речення. (Диктант).
|
|
|
Просте двоскладне речення.
|
|
||
10
|
Речення двоскладні й
односкладні.
|
|
|
11
|
Порядок слів у реченні.
Логічний наголос.
|
|
|
12
|
Підмет, способи його вираження.
|
|
|
13
|
Простий присудок.
|
|
|
14
|
РМ № 4 Усний твір-опис пам’ятки історії та культури за картиною у
публіцистичному стилі.
|
|
|
15
|
Складений дієслівний присудок.
|
|
|
16
|
Складений іменний присудок.
|
|
|
17
|
Тире між підметом і присудком.
|
|
|
18
|
Контрольна робота
№ 2. Просте двоскладне речення.
(тести). Вивчальне читання мовчки.
|
|
|
19
|
РМ № 5 Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами
опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі.
|
|
|
20
|
РМ № 6 Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами
опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі.
|
|
|
21
|
Означення узгоджене і
неузгоджене.
|
|
|
22
|
Прикладка як різновид
означення. Написання непоширених прикладок через дефіс. Прикладки, що
беруться в лапки.
|
|
|
23
|
Додаток як другорядний член
речення.
|
|
|
24
|
РМ № 7 Контрольний письмовий твір-опис місцевості на основі особистих
спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
|
25
|
РМ № 8 Контрольний письмовий твір-опис місцевості на основі особистих
спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
|
26
|
Види обставин. Порівняльний
зворот.
|
|
|
27
|
Контрольна робота
№ 3. Другорядні члени речення. (тести). Контрольне читання мовчки.
|
|
|
Односкладні й неповні речення.
|
|
||
28
|
Означено-особові речення.
|
|
|
29
|
Неозначено-особові речення.
|
|
|
30
|
Узагальнено-особові речення.
|
|
|
31
|
РМ№9 Ділові папери. Протокол. Витяг з протоколу. Тематичні виписки. Конспект.
|
|
|
32
|
Безособові речення.
|
|
|
33
|
Називні речення.
|
|
|
ІІ семестр
|
|||
34
|
Односкладні речення як частини
складного речення. Синтаксичний розбір односкладних речень.
|
|
|
35
|
РМ № 10 Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії та культури на основі
особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
|
36
|
РМ № 11 Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії та культури на основі
особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
|
37
|
Повні й неповні речення. Тире в
неповних реченнях.
|
|
|
38
|
Контрольна робота
№ 4. Односкладні й неповні речення.
|
|
|
Речення з однорідними членами.
|
|
||
39
|
Однорідні члени речення із
сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком.
|
|
|
40
|
Речення з кількома рядами
однорідних членів.
|
|
|
41
|
Однорідні й неоднорідні
означення.
|
|
|
42
|
Кома між однорідними членами
речення.
|
|
|
43
|
РМ № 12 Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки
історії та культури в художньому
стилі.
|
|
|
44
|
Узагальню вальні слова в
реченнях з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальню вальних словах
|
|
|
45
|
Контрольна робота
№ 5. Речення з однорідними членами. (тести). Контрольне аудіювання тексту
публіцистичного стилю.
|
|
|
Речення із звертаннями, вставними словами.
|
|
||
46
|
Звертання непоширенні й поширені.
|
|
|
47
|
Розділові знаки в реченнях із
звертаннями.
|
|
|
48
|
Вставні слова і
словосполучення, їх види за значенням.
|
|
|
49
|
Розділові знаки в реченнях із
вставними словами.
|
|
|
50
|
Вставні речення, розділові
знаки при них.
|
|
|
51
|
Контрольна робота
№ 6. Речення із звертаннями і вставними словами. (тести). Аудіювання тексту.
|
|
|
Речення з відокремленими членами.
|
|
||
52
|
Поняття про відокремлення.
|
|
|
53
|
РМ № 13 Письмовий стислий контрольний переказ розповідного тексту з елементами
опису місцевості в художньому стилі.
|
|
|
54
|
РМ № 14 Аналіз контрольного письмового переказу. Складання діалогів відповідно до
запропонованої ситуації або самостійно визначеної теми.
|
|
|
55
|
Відокремлені й невідокремлені
означення, способи їх вираження.
|
|
|
56
|
Розділові знаки в реченнях з відокремленими
означеннями.
|
|
|
57
|
Відокремленні прикладки.
|
|
|
58
|
Відокремленні додатки.
Розділові знаки в реченнях з відокремленими додатками.
|
|
|
59
|
Відокремлені обставини, способи
їх вираження.
|
|
|
60
|
РМ № 15 Інтерв’ю в публіцистичному стилі.
|
|
|
61
|
Розділові знаки в реченнях з
відокремленими обставинами.
|
|
|
62
|
Відокремлю вальні уточню вальні
члени речення.
|
|
|
63
|
Розділові знаки в реченнях з
уточню вальними членами.
|
|
|
64
|
Контрольна робота
№ 7. Відокремлені члени речення. (Д.)
|
|
|
Повторення в кінці року.
|
|
||
65
|
Просте неускладнене речення.
|
|
|
66
|
Розділові знаки в простому
неускладненому реченні.
|
|
|
67
|
РМ № 16 Усне повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення
матеріалу, в науковому стилі.
|
|
|
68
|
Розділові знаки у простому ускладненому
реченні.
|
|
|
69
|
Контрольна робота
№ 8 Неускладнене речення. (Диктант).
|
|
|
70
|
Аналіз контрольної роботи.
Підбиття підсумків за рік.
|
|
|
Календарне планування з української літератури 8 клас.
Види
контрольних робіт з української
літератури
Форми
контролю
|
8
клас
|
|
І
семестр
|
ІІ
семестр
|
|
Контрольні роботи
у формі:
Контрольного
класного твору
Виконання інших
завдань (тестів,відповідей на запитання тощо)
|
3
1
2
|
3
1
2
|
Уроки розвитку
мовлення:
Усний
Письмовий
|
1
1
|
1
1
|
Уроки
позакласного читання
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
Для вивчення напам’ять
“Засвіт встали
козаченьки”.
Т.Г.Шевченко “Мені однаково, чи буду...”;
“Думи мої, думи
мої...” (фрагмент).
Леся
Українка “Хотіла б я піснею стати...”;
уривок з “Давньої казки” (на вибір).
В.Сосюра
“Любіть Україну!”.
І.Малкович “З янголом на плечі”.
Календарне планування з української літератури складено згідно з чинною програмою:
Українська
література. 5-12 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів.
К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства
від 29.05.2015
№ 585)
та підручником
Українська література:підручник для 8 кл.
загальноосвіт.навч.закл./за заг.ред. О.І. Міщенко. – К.: Генеза, 2008
Календарно-тематичне планування
з української літератури 8 клас
70 годин, 2 години на тиждень
№ п/п
|
Зміст уроку
|
Дата
|
Примітка
|
||||
І семестр
|
|||||||
Вступ.
|
|||||||
1
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції
художньої літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ,
словесні, зорові, слухові тощо).
|
|
|
||||
Усна народна творчість.
|
|||||||
2
|
Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків з
турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась
Україна».
|
|
|
||||
3
|
«Та, ой, як крикнув же козак Сірко».
|
|
|
||||
4
|
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та
національного гніту. «Ой Морозе,
Морозенку», «Максим козак
Залізняк».
|
|
|
||||
5
|
«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить».
|
|
|
||||
6
|
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною
уявою.
|
|
|
||||
7
|
РМ № 1 Висловлення власних суджень про
те, за що народ увіковічнив імена
своїх героїв.
|
|
|
||||
8
|
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її
життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа,
народнопоетичні образи. «Засвіт
встали козаченьки».
|
|
|
||||
9
|
«Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…».
|
|
|
||||
Українські народні думи.
|
|||||||
10
|
Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні,
соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум.
|
|
|
||||
11
|
Морально-етична проблематика думи «Маруся Богуславка».
|
|
|
||||
12
|
Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до
рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.
|
|
|
||||
13
|
Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння («Буря на
Чорному морі»).
|
|
|
||||
14
|
РМ № 2 Письмовий твір «Легендарний
образ жінки-полонянки в думі «Маруся Богуславка».
|
|
|
||||
15
|
Думи. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум.
Специфічність поетичної форми, ритму.
|
|
|
||||
16
|
Позакласне читання № 1. Народна дума
«Самійло Кішка».
|
|
|
||||
17
|
Контрольна робота
№1. Усна народна творчість. Українські народні думи.
|
|
|
||||
З давньої української літератури.
|
|||||||
18
|
«Слово про похід Ігорів» - давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа
«Слова…». Переклади і переспіви. Питання авторства.
|
|
|
||||
19
|
Особливості композиції та стилістичних засобів.
|
|
|
||||
20
|
Образ руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.
|
|
|
||||
21
|
Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви.
|
|
|
||||
22
|
Роль пейзажу у розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.
|
|
|
||||
23
|
Контрольний твір «Слово про похід Ігорів» — зразок патріотичної
літератури слов’ян».
|
|
|
||||
Світ української поезії.
|
|||||||
24
|
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем,
арешт, перебування в казематі, заслання.
|
|
|
||||
25
|
«Думи мої, думи мої…». Усвідомлення власної місії поета.
|
|
|
||||
26
|
«Ой три шляхи широкії». Усвідомлення власної місії поета.
|
|
|
||||
27
|
«Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми про власну долю,
долю України.
|
|
|
||||
28
|
«Минають дні, минають ночі». Роздуми про скороминущість життя людини на
землі, про її долю.
|
|
|
||||
29
|
Позакласне читання № 2. Т.Шевченко «Кобзар».
|
|
|
||||
30
|
Контрольна робота
№ 2 Давня українська література. Світ української поезії.
|
|
|
||||
31
|
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. «Ви
щасливі, пречистії зорі».
|
|
|
||||
32
|
Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і
дійсність як провідні мотиви.
|
|
|
||||
ІІ семестр
|
|||||||
33
|
Тема гармонійного єднання людини з природою. «Давня весна».
|
|
|
||||
34
|
Тема гармонійного єднання людини з природою. «Хотіла б я піснею стати…».
|
|
|
||||
35
|
«Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини.
|
|
|
||||
36
|
Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові,
суть людського щастя, вдячності (поема «Давня казка»).
|
|
|
||||
37
|
Володимир Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви поета. Образ України,
ідея нерозривної єдності поета з рідною землею, алегоричність образів («Сад»).
|
|
|
||||
38
|
Патріотичний пафос поезії «Любіть
Україну!».
|
|
|
||||
39
|
«Васильки» - взірець інтимної лірики.
|
|
|
||||
40
|
Володимир Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші
«Тиха елегія».
|
|
|
||||
41
|
Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху («Запросини»).
|
|
|
||||
42
|
Іван Малкович. «Свічечка букви Ї». Глибокі роздуми сучасного поета про
те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову,
душевне багатство від зла.
|
|
|
||||
43
|
«Музика, що пішла». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна
бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство
від зла.
|
|
|
||||
44
|
«З янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу добра.
|
|
|
||||
45
|
РМ №3. Словесне відтворення світу,
відображеного в образах поезій. Висловлення власних роздумів, навіяних
прочитаними віршами.
|
|
|
||||
46
|
Контрольна робота
№ 3. Світ української поезії.
|
|
|
||||
Національна драма.
|
|||||||
47
|
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного
українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв».
|
|
|
||||
48
|
Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського
«театру корифеїв».
|
|
|
||||
49
|
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.
|
|
|
||||
50
|
Характеристика образів твору. Проблема влади грошей - наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.
|
|
|
||||
51
|
Засоби сатиричного змалювання.
|
|
|
||||
52
|
РМ № 4. Комедія
Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «вічна» тема влади грошей над людиною.
|
|
|
||||
З української прози.
|
|||||||
53
|
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Пригодницький романтичний сюжет повісті.
|
|
|
||||
54
|
Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької
наруги - протест проти будь-якого насильства над людиною.
|
|
|
||||
55
|
Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа і Соломії
як центральний мотив у творі.
|
|
|
||||
56
|
Час і вічність у повісті, символічні образи.
|
|
|
||||
57
|
Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.
|
|
|
||||
58
|
Контрольний твір.
Відображення волелюбності трудового народу в оповіданні М.Коцюбинського «Дорогою
ціною».
|
|
|
||||
59
|
Позакласне
читання № 3
|
|
|
||||
60
|
Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало”
Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка. |
|
|
||||
61
|
Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості
й натовпу, дійсності і мрії (“Білий кінь Шептало”).
|
|
|
||||
62
|
Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі,
особистості й натовпу, дійсності і мрії (“Білий кінь Шептало”).
|
|
|
||||
63
|
Контрольна робота
№ 4. Національна драма. Українська проза.
|
|
|
||||
Український гумор і сатира.
|
|||||||
64
|
Володимир Самійленко. Коротко про митця. Гумор і сатира поета як поштовх
до роздумів про справжній патріотизм, чесність, самовідданість, порядність та
лицемірство. «Патріоти».
|
|
|
||||
65
|
Засоби творення гумору та сатири. Сатирична іронія вірша «На печі».
|
|
|
||||
66
|
Література рідного краю.
|
|
|
||||
67
|
Література рідного краю.
|
|
|
||||
68
|
Позакласне
читання № 4
|
|
|
||||
69
|
Контрольна робота
№5. Українська проза. Український гумор і сатира.
|
|
|
||||
70
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали
найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.
|
|
|
||||
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва
5 клас
35 годин,1 година на тиждень
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Початок зоряного шляху
|
|||
1.
|
Запрошуємо
в космічну подорож. Графіка. Види графіки за способом виконання та
призначенням. Мистецтво плаката. Створення плакату-запрошення в
космічну подорож. (Фломастери,
маркери, кольоровий папір)
|
|
|
2.
|
Силуети
зоряної флотилії. Техніка силует. Симетричні і асиметричні зображення
предметів. Створення композиції «Силуети зоряної флотилії» або «Зорельоти на
старті» . (Гуаш, туш або аплікація)
|
|
|
3.
|
Піктограми
для космічної експедиції. Піктографія, піктограми. Особливості стилізації
зображуваних об’єктів. Створення піктограми для космічної
експедиції. (Кольорові олівці, фломастери)
|
|
|
4.
|
Портрет
посланців землі. Портрет – найпопулярніший жанр образотворчого мистецтва.
Види портретів за характером зображення. Створення групового портрету
екіпажу космічного корабля перед стартом. (Кольорові олівці)
|
|
|
5.
|
Інтер’єр
зорельота. Фронтальне положення інтер’єру. Ракурс. Точка сходження. Створення
ескізу інтер’єру . (Кольорові олівці)
|
|
|
6.
|
Зоряне
небо в ілюмінаторі. Рівновага в графічній композиції. Зображення зоряного
неба в ілюмінаторі космічного корабля. (Гуашевий малюнок або гратографія)
|
|
|
7.
|
Я – член
екіпажу. Автопортрет. Створення автопортрету. (Комбінована техніка фарби, гелеві ручки
або кольорові олівці)
|
|
|
8.
|
«Серце»
космічного корабля. Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні
предмету. Особливості техніки штриха. Створення графічної композиції
«Бортовий комп’ютер - «серце» космічного корабля. (Кольорові олівці)
|
|
|
Кольорові простори Всесвіту
|
|||
9.
|
Колорит
планети Марс. Живопис – вид образотворчого мистецтва. Основні різновиди
живопису. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису.
Хроматичні, теплі кольори. Пейзаж – найпопулярніший жанр живопису. Створення
марсіанського пейзажу в теплому колориті. (Гуаш)
|
|
|
10
|
Контрасти
Сатурна. Контраст. Колірний відтінок. Хроматичні та холодні кольори. Створення
фантастичної композиції в холодному контрастному колориті «Крижані контрасти
Енцаладу» або «Кристали льодяної планети». (Гуаш)
|
|
|
11
|
Космічна
композиція в сірих кольорах. Ахроматичні кольори. Тон та контраст тону.
Особливості техніки гризайль. Створення композиції «Світ поза
кольором» або «Стрибок крізь чорну дірку». (Гризайль)
|
|
|
12
|
Динаміка
Всесвіту. Абстрактні твори мистецтва. Динамічна композиція. Контрастний
колорит. Створення абстрактної композиції в контрастному
колориті «Динаміка Всесвіту» або «Контрасти космосу», «Зародження галактики». (Акварель по-мокрому)
|
|
|
13
|
Краєвиди
фантастичного міста. Фантастичний пейзаж. Лінійна і повітряна перспектива.
Роль тла в міському пейзажі. Створити композицію «Фантастичне
місто» або «Зоряний причал». (Фарби,
гельові ручки)
|
|
|
14
|
Зустріч із
зоряним мудрецем. Статична композиція. Техніка лесування. Створення
живописної композиції «Зустріч із зоряним мудрецем». (Акварель)
|
|
|
15
|
Космічний
натюрморт. Натюрморт – жанр живопису. Нюансний колорит. Малювання
космічного натюрморту у нюансному колориті. (Гуаш)
|
|
|
16
|
Підсумковий урок.
|
|
|
Армія зоряних світів
|
|||
17
|
Космонавт-першопроходець.
Що таке скульптура. Види скульптури. Створення (динамічної або
статичної) скульптури космонавта. (Пластилін)
|
|
|
18
|
Скульптури
космічних тварин. Художній образ в скульптурі. Засоби художньої виразності у
скульптурі: об’єм, фактура. Створення скульптури фантастичної тварини. Пластичні матеріали (пластилін, солоне тісто,
паперово-клейова маса…)
|
|
|
19
|
Декоративна
краса космічних птахів. Види рельєфів. Етапи роботи над рельєфною
композицією. Створення рельєфу «Танок космічних птахів». Пластичні матеріали (пластилін, солоне тісто,
паперово-клейова маса…)
|
|
|
20
|
Рельєфи
дивовижних рослин. Контррельєф. Етапи роботи над контррельєфною композицією. Створення
контррельєфу «Фантастична рослина», «Чарівна квітка», «Ритми космічних трав». (Пластилін)
|
|
|
Підготовка до свята
|
|||
21
|
Декор
інтер’єра зорельотів. Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види
орнаментів за мотивами і композицією. Створення ескізу стрічкового зооморфного орнаменту
для оформлення інтер’єру зорельоту. (Витинанка або аплікація)
|
|
|
22
|
Святковий
одяг екіпажу. Особливості національного одягу слов’янських народів. Сітчастий
орнамент. Робота модельєрів. Створення ескізу
святкового одягу для членів космічної експедиції. (Кольорові олівці або комбінована техніка)
|
|
|
23
|
Візитні
картки землян. Антропоморфний орнамент. Створення ескізу візитної карточки
для членів космічної експедиції із застосуванням антропоморфного орнаменту. (Аплікація та графічні техніки)
|
|
|
24
|
Мистецькі
подарунки космічним друзям. Види декоративно-ужиткового мистецтва. Створення
ескізу подарунка (килим, вишивка) або самого подарунка (глечик, тарілка)
космічним друзям за мотивами петриківського розпису. (Фарби, пластичні матеріали)
|
|
|
25
|
Декоративне
панно «Планета Земля». Декоративний живопис. Панно. Створення
ескізу декоративного панно «Планета Земля», яким можна було б прикрасити
експозицію виставкової зали на міжгалактичній виставці «Досягнення
цивілізацій» (Гуаш)
|
|
|
Міжгалактичний мистецький фестиваль
|
|||
26
|
Архітектура
космічного міста. Архітектура як вид мистецтва. Особливості техніки паперової
пластики. Створення фантастичного будиночка. (Паперова пластика)
|
|
|
27
|
Споруди
мегаполісу. Композиція в архітектурі. Створення зображення мосту
оригінальної конструкції. (Паперова
пластика)
|
|
|
28
|
Ілюстрації
до зоряного літопису. Ілюстрація. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над
ілюстрацією. Створення
ілюстрації до зоряного літопису із зображенням козаків. (Гуаш, акварель або витинанка)
|
|
|
29
|
Симфонія
кольорів Всесвіту. Головні виражальні засоби абстрактного живопису. Створення
абстрактної живописної композиції до музичного твору. (Гуаш, акварель)
|
|
|
30
|
День цирку
на фестивалі. Циркове мистецтво. Професії, костюми циркових акторів. Роль
художника в оформленні циркової вистави. Створення композиції «Улюблений
цирковий номер». (Техніка та
матеріали на вибір учнів.)
|
|
|
31
|
Фінальна
святкова вистава. Види театрів. Особливості оздоблення сцени театрів. Роль
художника в театрі. Створення ескізу театральної сцени з декораціями до
фінальної вистави на космічну тематику. (Акварель)
|
|
|
32
|
Кіно про
космічну подорож. Види кіномистецтва. Робота художників у кіно. Створення
ескізів кадрів до улюбленого кінофільму про космічну подорож. (Графітний олівець.)
|
|
|
33
|
Повернення
на Землю. Особливості побудови багатофігурної композиції. Побутовий жанр. Створення
багатофігурної святкової композиції. (Техніка та
матеріали на вибір учнів).
|
|
|
34
|
Підсумковий урок.
|
|
|
35
|
Подорож до музею.
|
|
|
Календарно-тематичне планування
з образотворчого мистецтва 6 клас
35 годин,1 година на тиждень
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Анімалістичний жанр
|
|
||
1
|
Зародження анімалістичного жанру. Анімалістичний
жанр. Прадавні зображення тварин. Послідовність зображення тварин.
Групова робота. Уявіть себе
прадавніми художниками та намалюйте тварин ( вугіль, сангіна, крейда)
|
|
|
2
|
Форма і пластика тварин. Зображення тварин у скульптурі. Рельєф
«Звіриний стиль». Реалістичне та фантастичне зображення тварин.
Колективна робота. Створіть
рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення
павільйону зоопарку, цирку тощо ( пластилін).
|
|
|
3
|
Образи тварин у мистецтві. Стилізація. Реалістичні
та стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному
мистецтві.
Намалюй ілюстрацію до
літературного твору, головним персонажем якого є тварина. Зобрази її
стилізовано або в русі ( гуаш)
|
|
|
Пейзаж
|
|
||
4
|
Широкі простори. Пейзаж та його
різновиди. Повітряна перспектива.
Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в пейзажі.
Намалюй літній пейзаж . Орієнтовні теми:
«Зелені простори», «Квітуче поле», «Літній ранок у лісі» (кольорові олівці, фломастери)
|
|
|
5
|
Гірський краєвид. Композиція
і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення пейзажу.
Намалюй гірський пейзаж «Засніжені гори» або «Золота осінь у Карпатах» ( пастель).
|
|
|
6
|
Морська далечінь. Марина.
Сюжети картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс
кольору.
Намалюй морський пейзаж у нюансному (тьмяному, спокійному) або
контрастному (яскравому, напруженому) колориті (акварель).
|
|
|
7
|
Міста і села в пейзажі. Міський
і сільський пейзажі. Архітектурний та індустріальний пейзажі. Ведута, стафаж.
Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній
перспективі.
Намалюй міський або сільський
пейзаж ( гуаш).
|
|
|
8
|
Фантастичний пейзаж. Особливості
реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині.
Групова робота. Створіть композицію «Фантастичне місто» ( матеріал на вибір).
|
|
|
Портрет
|
|
||
9
|
Різновиди портретів:
парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ.
Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя.
Намалюй
портрет – художній образ улюбленого літературного героя (графічні матеріали на вибір)
|
|
|
10
|
Портрет у профіль. Профільні
портрети у живопис і скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у
профіль.
Виліпи портрет однокласника у
профіль – рельєф у вигляді камеї (пластилін).
|
|
|
11
|
Подвійний портрет. Персонажі
подвійних портретів, особливості композиції картин.
Намалюй подвійний портрет дітей
– родичів, друзів (гуаш).
|
|
|
12
|
Груповий портрет. Групові
портрети у живописі й скульптурі, їх особливості, різноманіття композиції.
Групова робота. Створіть
скульптурний груповий портрет (кругла
скульптура або рельєф) спортивної команди, музичного або театрального
ансамблю (пластилін).
|
|
|
13
|
У колі сім”ї. Старовинний й сучасні сімейні портрети. Роль
композиції, колориту у вираженні авторського задуму.
Намалюй сімейний портрет : парадний або камерний (гуаш чи акварель).
|
|
|
14
|
Автопортрет. Різноманіття
сюжетів і форматів картин. Послідовність виконання автопортрета.
Намалюй
автопортрет (графічні матеріали на
вибір)
|
|
|
15
|
Дружній шарж. Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними.
Намалюй дружній шарж на друга
чи подругу (
олівці, фломастери).
|
|
|
16
|
Підсумковий урок.
|
|
|
Побутовий жанр
|
|
||
17
|
Сюжети картин побутового жанру.
Побутовий жанр. Інтер’єр, масштабність. Послідовність побудови
фронтального інтер’єру в перспективі.
Намалюй інтер’єр казкового
палацу у фронтальному розташуванні ( кольорові
олівці).
|
|
|
18
|
Домашній інтер’єр. Послідовність
побудови кутового інтер’єру в перспективі.
Намалюй кутовий інтер’єр своєї
кімнати або кухні.
(акварель).
|
|
|
19
|
Танці та спорт. Художні твори на
спортивні й танцювальні сюжети у станковому й монументальному живопису та
скульптурі.
Створи круглу скульптуру чи
рельєф танцівниці або спортсмена в русі (пластилін)
|
|
|
20
|
На відпочинку. Складні
багатофігурні композиції картин побутового жанру. Способи передачі простору в
картинах. Статична й динамічна композиції.
Намалюй
композицію побутового жанру Тематика на вибір: «Свято», «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень» (гуаш).
|
|
|
Натюрморт
|
|
||
21
|
Чарівний світ речей. Натюрморт
та його різновиди. Драперії в
композиції натюрморту. Локальний колір. Реалістичний і декоративний
натюрморт.
Створи власну декоративну композицію
( кольоровий, тонований, фактурний папір).
|
|
|
22
|
Старовинний натюрморт. Голландський
натюрморт. Послідовність побудови натюрморту в перспективі.
Намалюй натюрморт за мотивами
голландських майстрів (гуаш).
|
|
|
23
|
Сервірований стіл. Вимоги
до композиції натюрморту. Тональна рівновага. Послідовність побудови
натюрморту в перспективі. Світлотінь.
Намалюй натюрморт із посудом
(графітний олівець).
|
|
|
24
|
Атрибути мистецтва. Натюрморти
із предметами певного призначення. Атрибут. Передача фактури матеріалів.
Намалюй
урочистий натюрморт із атрибутами мистецтва (акварель).
|
|
|
25
|
Квітковий натюрморт. Типові
композиції квіткових натюрмортів. Зображення квітів.
Намалюй ліричний квітковий
натюрморт
( акварель).
|
|
|
Історичний жанр та його різновиди
|
|
||
26
|
Історичний жанр. Сюжети художніх
творів історичного жанру у графіці, живопису, скульптурі. Гризайль, тон.
Створити композицію на історичні теми в
техніці гризайль на
основі коричневого кольору (сепія).
|
|
|
27
|
Міфологічний жанр. Сюжети
художніх творів міфологічного жанру ( зокрема античних міфів) у графіці,
живопису, скульптурі.
Намалюй ілюстрацію на
міфологічний античний сюжет, який зацікавив тебе найбільше (художні матеріали на вибір).
|
|
|
28
|
Міфи рідного краю. Особливості
слов’янських міфів. Образи божеств
давніх славян у графіці, живопису, скульптурі, декоративно-прикладному
мистецтві.
Створи
скульптурний образ міфологічного персонажа українських легенд, міфів (солоне тісто, глина або пластилін на вибір )
|
|
|
29
|
Релігійний жанр. Твори релігійного
жанру в живопису, сакральній архітектурі. Мозаїка.
Колективна
робота – мозаїчна композиція на теми:
«Створення савіту», «Райський сад», «Ковчег
Ноя», «Вавілонська вежа»(аплікація з паперу)
|
|
|
30
|
Фреска і вітраж у культових спорудах. Сюжети композицій. Колорит.
Створи ескіз
вітража на релігійний сюжет або вікна-рози для храму (олівець, акварель, чорний фломастер)
|
|
|
31
|
Батальний жанр: різноманіття
сюжетів у різних видах мистецтва.
Намалюй композицію в батальному
жанрі на сюжет історичної події, яку вивчали на уроках історії (пастель або інші графічні матеріали).
Дай назву своїй картині.
|
|
|
32
|
Битва на морі. Особливості
зображення морських баталій.
Намалюй
композицію «Битва на морі»(акварель).
|
|
|
33
|
Жанри об’єднуються.
Художні твори, в яких, крім основного, присутні
ознаки різних жанрів.
Обери провідний жанр композиції
та виконай роботу, в якій також присутні ознаки інших жанрів (художні матеріали та техніка на вибір).
|
|
|
34
|
Моя країна – Україна.
Створення художнього образу нашої Батьківщини в
декоративному мистецтві. Образи-символи. Панно.
Колективна
робота. Створіть декоративнее панно «Моя країна –Україна» в певному жанрі
образотворчого мистецтва (гуаш, колаж).
Використайте образи-символи нашої країни
|
|
|
35
|
Підсумковий урок.
|
|
|
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва 7 клас
35
годин, 1година на тиждень
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Образотворче мистецтво в нашому житті.
Архітектура
|
|||
1.
|
Архітектура та її види.
Класифікація архітектурних
об′єктів за призначенням (житлова, промислова, культових споруд,
суспільно-громадська); основними засобами виразності архітектури (пластика
об’ємів, масштабність, ритм, пропорційність, фактура і колір поверхні),
Творче завдання: створити ескіз
архітектурного образу епохи.
Лінійна графіка, графітовий олівець
|
|
|
2.
|
Будинок та інтер'єр.
Види зображення інтер’єру:
кутовий і фронтальний. Ознайомлення з
поняттями «точка зору», «композиційний центр», «поле зору», «зоровий
центр».
Творче завдання: побудувати
інтер’єр житлової кімнати.
Графіка. Кольорові олівці.
|
|
|
3.
|
Інтер'єр у житті людини.
Інтер’єр як жанр живопису.
Колір в інтер’єрі
Творче завдання: створити
проект сучасного громадського інтер’єру.
Аплікація. Кольоровий папір, клей.
|
|
|
4
|
Екстер’єр – обличчя будинку.
Поєднання коструктивних та
декоративних елементів споруд.
Зображення сучасного будинку у
кутовій перспективі.
Творче завдання: зобразити
сучасний будинок у кутовій перспективі.
Комбінована техніка: акварель з графічним доопрацюванням.
|
|
|
5
|
Вулиці, що творять образ міста.
Різновиди міських пейзажів.
Закономірності лінійної та повітряної перспективи.
Творче завдання: виконати
міський пейзаж з однією точкою сходу на тему «Міська вулиця» з передачею
лінійної та повітряної перспективи за уявою.
Декоративно-графічна композиція.
|
|
|
6
|
Архітектурні пам’ятки України.
Творче завдання: створити
живописну композицію на одну із тем «Старовинна фортеця», «Замкова гора»,
«Храми рідного краю».
Живопис гуашшю
|
|
|
7
|
Особливості ландшафтної
архітектури.
Малі архітектурні форми.
Особливості організації сучасного парку.
Творче завдання: створити
рельєфну композицію «Мій парк» (групова робота).
Колаж з 3-Д ефектом, поєднання паперової пластики та фонового малюнка.
Кольоровий папір, клей, пластилін, за потреби графічні матеріали, фарби.
|
|
|
8
|
Світові шедеври архітектури.
Підсумковий урок.
Творче завдання: лінійна
замальовка найвражаючої архітектурної споруди.
Лінійний малюнок по тонованій основі. Способи швидких замальовок у
процесі сприймання.
|
|
|
Декоративно-прикладне мистецтво
|
|||
9
|
Види декоративно-прикладного
мистецтва..
Особливості
декоративно-прикладного та народного мистецтва.
Колективний проект: створити
календар «Від свята до свята» сторінки якого міститимуть композиції з тем
народних календарно-обрядових свят та зразки виробів декоративно-прикладного
мистецтва.
Техніка і матеріали на вибір учнів. Колаж з графічним доопрацюванням.
Графічні матеріали, гуашеві фарби.
|
|
|
10
|
Барвисте диво українського
народного розпису.
Традиції та мотиви українського
розпису. «Мальовки». Особливості побудови композиції, гармонія кольорів.
Творче завдання: створити ескіз
власного настінного декоративного розпису в петриківському стилі.
Петриківський розпис, гуаш
|
|
|
11
|
Вишивка — невмирущий оберіг..
Вишивка — найпоширеніший вид
народного декоративно-прикладного мистецтва. Символіко-магічне значення орнаментальних зображень вишивок. Різновиди орнаментів вишивок
(геометричні рослинні зооморфні, антропоморфні). Найпопулярніші мотиви
вишивок.
Творче завдання: виконати ескіз
традиційного одягу з вишитими оберегами.
|
|
|
12
|
Чарівне мереживо витинанки.
Види витинанок (одноколіна,
багатоколірна). Оберегові символи витинального мистецтва (геометричні,
рослинні, тваринні,зображення людини (Берегиня), архітектурних об’єктів.
Будова Всесвіту у композиції
«Дерева роду». Ознайомлення з технологією багатоколірної витинанки.
Творче завдання: виконати у
техніці витинанки «Дерево роду» («Вазон»).
Витинання.
Кольоровий папір, клей.
|
|
|
13
|
Лялька-мотанка — берегиня роду.
Різновиди ляльок-мотанок.
Технологія виготовлення вузлової ляльки.
Творче завдання: виготовлення
ляльки-мотанки.
Шматки тканин (бавовна, льон, вовна, конопляне прядиво,) кольорові нитки
|
|
|
14
|
Народна іграшка — пам’ять
нації.
Види народних іграшок.
Творче завдання: виготовлення
народної іграшки. Ліплення з пластиліну
з подальшим розписуванням гуашшю.
|
|
|
15
|
Вертеп: мистецтво народжене
вірою.
Різдвяний вертеп в різних
країнах світу.
Творче завдання: виготовлення
персонажів різдвяного вертепу (Марія з немовлям, Йосип, янголи, пастухи,
Ірод-цар, три царі, чорт, коза, теля, вівці…), оформлення різдвяної чарівної
скриньки (групова робота).
Техніка ліплення або пап’є-маше. Матеріали для виконання ляльок (тканина,
папір, клей, нитки).
|
|
|
16
|
Декоративно-прикладне мистецтво
в нашому житті.
Підсумковий урок.
|
|
|
Дизайн і його види
|
|||
17
|
Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні.
Основні види дизайнерської
діяльності: промисловий дизайн, дизайн середовища, графічний дизайн,
арт-дизайн.
«Фірмовий» («корпоративний») стиль. Основні
складові фірмового стилю: емблема (торговельний знак), шрифтовий напис
(логотип), набір кольорів, рекламний девіз (гасло, слоган), фірмовий
персонаж, бренд-бук, фірмовий одяг (дрес-код).
Творче завдання: створити
емблему навчальних кабінетів школи (мистецтва, фізики, математики, праці
тощо).
Графіка, графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери).
|
|
|
18
|
Промисловий дизайн як обличчя епохи.
Предмети та варіанти
промислового дизайну.
Творче завдання: сконструювати
та естетично оформити підставку для олівців і ручок.
|
|
|
19
|
Арт-дизайн — високе мистецтво сучасності.
Домінування художньої та емоційно-образної складові об'єкта арт-дизайну.
Творче завдання: створення ескізу речей побуту у вигляді об’єктів арт-дизайну (підставки для олівців і ручок,
світильника, підставки для мобільного телефону тощо).
|
|
|
20
|
Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.
Біоніка − наука про застосування в техніці, архітектурі, дизайні
принципів організації живої природи.
Творче завдання: виконати проектний ескіз транспортного засобу або
побутової техніки.
|
|
|
21
|
Малюнок, літера, шрифт у
графічному дизайні
Дизайн-гафіка, прикладна
графіка. Умовність графічного зображення і кольору, використання
закономірностей зорового сприйняття, змістовних акцентів, символіки,
візуальної комунікації.
Способи організації шрифтової
композиції. Основні правила оформлення графічної роботи : взаємопов'язаність
смислових елементів, повторення, контраст.
Творче завдання: виконання
ескізу плакату вітальної листівки до 8 Березня.
|
|
|
22
|
Рекламний дизайн.
Основні ознаки та призначення
рекламного плакату. Особливості композиції плакату.
Творче завдання: створити ескіз
рекламного плакату художніх матеріалів або концертної афіші.
|
|
|
23
|
Графіті — мистецтво вулиць.
Особливості «гангстерського
стилю, нью-йоркського, «хіп-хопу» «камуфляжний», «перелому», «дикий стиль»…
Творче завдання: створити ескіз
напису вашого імені у стилі мистецтва графіті, за допомогою літер передаючи
власний характер, уподобання, суть власного «Я».
Фломастери, маркери, фарби
|
|
|
24
|
Сучасний дизайн та імідж людини.
Творче завдання: створення
ескізів сучасного жіночого чи чоловічого костюму із використанням народних
мотивів, створення ескізу аксесуарів з народними мотивами (шкільний рюкзак,
жіноча сумка).
Техніка на вибір учнів
|
|
|
25
|
Монограма — літери, що говорять про тебе
Особливості та правила
створення монограм: простоті та лаконічність, гармонійність та довершеність.
Шрифти для виконання монограм. Відкриті і закриті композиції монограм.
Творче завдання: створення
власної монограми.
|
|
|
26
|
Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі?
Основні стилі сучасного світу:
класичний, романтичний, спортивний та фольклорний та їх особливі різновиди.
Стиль одягу.
Творче завдання: виконати
дизайн-проект «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді».
|
|
|
27
|
Зачіска — краса і стиль, що створює дизайнер..
Зачіски на щодень і святкові.
Різноманіття стилів зачісок.
Творче завдання: виконання
начерків художнього моделювання зачіски для створення індивідуального стилю
людини.
Графічні матеріали
|
|
|
28
|
Створюємо власний імідж.
Функції одягу. Вплив масштабу
декору на сприймання людини в одязі.
Творче завдання: з допомогою
виражальних засобів, притаманних для мистецтва дизайну, відобразити своє
бачення образу сучасного підлітка.
Графічні замальовки
|
|
|
29
|
Ландшафтний дизайн як засіб організації середовища.
Відображення міфопоетичних і
філософських концепцій у садово-парковому мистецтві.
Ліплення паркової скульптури,
фонтанів; створення зразків альтанок, мостиків у техніці, зелених насаджень у
техніці «паперової пластики».
Творче завдання: створення
макету парку «сад моєї мрії».
Макетування (ліплення, паперова пластика). Матеріали: пластилін,
кольоровий та білий папір, клей
|
|
|
30-31
|
Дизайн інтер’єру.
Особливості дизайну інтер’єру.
Фітодизайн, біодизайн, аквадизайн, етнодизайн у сучасному інтер’єрі.
Писанка як атрибут народних
обрядів.
Творче завдання: розпис
писанок.
Оздоблення приміщення до
великодніх свят композиція ми з писанок за схемами «Дзвоник», «Хрест»,
«Гердан».
Творче завдання: виготовлення
Великодніх композицій для оздоблення інтер’єру.
Матеріали для писанкарства, нитки, дріт для композицій
|
|
|
32
|
Країна фестивалів.
Особливості організації
музичних, театральних, арт-фестивалів, кінофестивалів, етнофестивалі.
Призова та сувенірна продукція.
Творче завдання: розробити
макет головної нагороди фестивалю кубку (ліплення), пам’ятної статуетки.
Ліплення (пластилін)
|
|
|
33
|
Футуристичний дизайн – погляд в
майбутнє.
Найсучасніші винаходи футуристичного дизайну
в архітектурі, інтер’єрі та техніці та електроніці.
Творче завдання: розробити
ескіз проекту «Вулиця майбутнього», «Транспорт ХХХ століття».
Різні художні матеріали
|
|
|
34
|
Перевір свої досягнення.
Узагальнюючий урок.
Творче завдання: виконання
колективної робити на формат А-1 «Образотворче мистецтво і ми».
Різні художні матеріали
|
|
|
35
|
Екскурсія до музею школи
(Світлиця).
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар